Jak znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania?
Rywalizacja w wynikach wyszukiwania na kluczowe i bardzo popularne frazy jest coraz bardziej zacięta. Nie ma się co dziwić – miejsc na pierwszej podstronie z wynikami wyszukiwania jest tylko dziesięć, a chętnych by się na nich znaleźć jest o wiele więcej. Chcąc, aby strona była widoczna i chętnie odwiedzana można wybrać jedną z kilku dróg. Pierwszym krokiem zawsze powinna być optymalizacja seo.
Dzięki dostosowaniu zarówno architektury strony internetowej jak i treści do wymogów robotów wyszukiwarek oraz powszechnych zasad ux można sprawić, że witryna poszybuje w górę w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli działania te nie przyniosą wystarczających rezultatów, to wówczas warto rozważyć kwestię pozycjonowania. Czasowym rozwiązaniem może być także inwestycja w kampanię linków sponsorowanych. Jednak i w tym przypadku zalecana jest wcześniejsza optymalizacja treści, chociażby ze względu na to, że treści reklam muszą być dostosowane do stron docelowych na które prowadzą. Optymalizacja witryny pod kątem seo to przede wszystkim lepsza widoczność strony i większa ilość wejść na stronę każdego dnia.